نظام شکارچیان

مهم ترین و اصیل ترین موسیقیدان گودار منطقه به حساب می آید. وی که در سال ۱۳۶۳ از دنیا رفت، تاثیر عظیمی بر موسیقی شرق مازندران برجا گذاشت و ناجی موسیقی اصیل مازندران از نابودی بود.

موسیقی امروز شرق مازندران حاصل روایت های استادان گدار و غیر گدار است. عنوان هرایی ارتباط این مجموعه را با مقام « هرای » در شمال خراسان و شیوه ی اجرایی، ارتباط آن را با موسیقی ترکمنی تا حدودی روشن می کند. دراین نقل وانتقال که از صافی موسیقی منطقه ی کتول نیز گذشته است تاثیر موسیقی کتولی را بر این منظومه تا اندازه ای می توان مشاهده نمود. حاصل این آمیختگی پیدایش منظومه ای زیبا و مهم است که با فاصله گیری درست از موسیقی شمال شرق خراسان و موسیقی ترکمنی به بیان ویژه ای در موسیقی شرق مازندران دست یافته است و امروزه مقام مازندرانی به شمارمی رود.

با درود
سپاس از جناب استاد هوشنگ جاوید ، این موسیقی پژوه بزرگ ایران ، که تنهاترین و دورافتاده ترین خنیاگران کشورمان را به پایتخت شناساندند✌✌✌

ممنون از شما جناب مکی. قطعاً تلاش‌های ایشان آنطور که باید شنیده نشده متأسفانه. در اینجا سعی داریم بخشی از تلاش‌های این اساتید رو در اختیار عموم قرار بدیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*